راهکارهای طلایی افزایش فروش

راهکارهای افزایش فروش

یکی ازمشکلات مهم پیش روی کارآفرینان و فروشندگان، فروش کالای خود است.اگر میخواهید میزان فروشتان به طور چشمگیری افزایش یابد، باید کارهایی فراتر از عرضه محصول انجام دهید.تنها با ارائه محصول به بازار کار یک تولید کننده تمام نمی شود،بلکه باید به برخی نکات توجه، و آنها را در حرفه ی خود تا حد ممکن بکار بگیرد.در این وبلاگ سعی شده است تا با بیان برخی نکات،کارآفرینان را در جهت فروش هر چه بیشتر یاری کنیم.

1) اولین اقدامی که در عرصه تولید و فروش باید به آن توجه کرد، تحقیق و یافتن بازار هدف و زمان ارائه محصول است. برای شروع یک کسب و کار عالی، لازم است که ابتدا از نیازهای مشتری آگاه باشید و سعی کنید که به آن نیازها پاسخ دهید.برای یافتن بازار هدف و اطلاع از نیازهای جامعه میتوانید تحقیقات خود را به صورت میدانی ، مجازی و… انجام دهید. برای فروش بیشتر بهتر است، زمانی کالای خود را به بازار ارائه دهید که بیشترین نیاز به آن احساس میشود.

بازاریابی

2) تولید محتوای باکیفیت: تولید محتوا یکی از مهمترین کارها جهت جلب اطمینان مشتری است.محتوای تولیدی باید سرگرم کننده و جذاب  و با هدف اطلاع رسانی موضوعاتی همچون، معرفی کالا و بیان کیفیت آن، آموزش استفاده از محصولات به مشتری و این موضوع که محصول تولیدی شما چه فوایدی دارد و چگونه مشکل مشتری را برطرف میکند؟ و اطلاعاتی از این قبیل. این اطلاعات میتوانند در قالب فیلم، کلیپ     یا مقاله و … بیان شود.

تولید محتوا

3) تبلیغات مناسب: مهمترین بخش فروش هر کالایی تبلیغات آن است. تبلیغات باید بگونه ای باشد که سوالات مردم را پاسخ دهد و کالای تولیدی را کاملا شفاف برای مردم نمایش دهد. تبلیغات باید بتواند مردم را مجاب کند که کالای شما را خریداری کنند.شاید افرادی نیاز به خرید نداشته باشند یا حتی کسانی باشند که محصولات مشابه را داشته باشند ، در این مواقع این تبلیغات مناسب است که نیاز را در مشتری بوجود می آورد و انگیزه خرید را در مشتری، با ترفند هایی مانند القای این موضوع که اگر امروز خرید نکنند فرصت را از دست میدهند یا کالا تمام میشود و …ایجاد می کند. هیچگاه مشتری قصد گوش کردن به شما را ندارد.این شما هستید که باید با اثبات کیفیت محصول خود مشتری را جذب کنید.

تبلیغات

4) به نظرات و انتقادات مشتریان توجه کنید و سعی کنید مشکلاتی که دارند را برطرف سازید و از آنها در جهت ارتقا کار خود و بهبود نقاط ضعف استفاده کنید. برای مشتریان ثابت خود امکانات ویژه ای قراردهید.بطور مثال؛ باشگاه طرفداران بسازید و در آن به مشتریان ثابت خود خدماتی از قبیل اعلام آخرین اخبار قبل از اطلاع رسانی عمومی، اعلام کدهای تخفیف و قرعه کشی ها و… ارائه دهید.همچنین میتوانید برای افرادی که اولین بار است از شما بازدید میکنند تخفیف های خاص قرار دهید تا نتوانند از خرید چشم پوشی کنند.اما باید واضح و دقیق، مشتری را متوجه این امر بکنید که فقط بار اول تخفیف دارد، تا اگر مشتری برای بار دوم نیز، خواست خرید کند با فهمیدن این موضوع دلسرد نشود.

مشتری مداری

5) به این نکته باید توجه کنید که بخش پشتیبانی با مشتریان به خوبی برخورد کند، چراکه رفتار بد کارمندان باعث بی اعتمادی مشتری میشود و بار دوم از شما خرید نمیکند و تعریف منفی مشتری از شما برای سایرین، در درازمدت اثرات مخرب زیادی را بهمراه دارد. همچنین با ارائه فیلم ها و عکسا و… از کارایی و کیفیت محصولات خود حس اطمینان را در مردم بوجود آورید.

پشتیبانی خوب

6) به تیم فروش خود، اعم از بازاریاب،پشتیبان،کارمندان فروش،مدیر فروش و… رسیدگی کامل کنید.حقوق و پورسانت تیم فروش خود را بروز کنید و مانع از ایجاد اعتراض و گلایه شوید. اینکار مجوب افزایش انگیزه در کارمندان شده تا با اشتیاق بیشتری برای پیشبرد اهدافتان کار میکنند.اینکار در درازمدت بسیار سودآور و تأثیر گذار است.

به تیم فروش اعتماد کنید

7) سعی کنید بر روی کارهایی که میزان سود شمارا با کمترین هزینه افزایش میدهند، بیشتر تمرکز کنید.مثلا در کنار جذب مشتری های جدید ، بر افزایش خرید مشتری های ثابت خود بیشتر فعالیت کنید.اینگونه با صرف هزینه کمتر، سود بیشتری بدست می آورید. اگر بیش از یک محصول ارائه میدهید بر روی محصولاتی که حاشیه سود بیشتری دارند فعال تر باشید.

سود بالا با هزینه کم

بازارچه بُرارا عرضه کننده انواع کالاهای ایرانی و محصولات غذایی و گیاهی میباشد و بالاترین کیفیت را با ارزانترین قیمت عرضه میدارد.

 

بُرارا ضامن سلامتی شما

بازارچه بُرارا

دانستنی های جذاب وب سایت ها 😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *